Proiectul Erasmus+ Sailing Into Opportunities (Navigând către Oportunități)

Categorie: Erasmus+ Sailing Into Opportunities Creat: Miercuri, 24 Aprilie 2024 Ultima actualizare: Joi, 25 Aprilie 2024

RO Co fundedbytheEU RGB POS

 

Proiectul Erasmus+ Sailing Into Opportunities (Navigând către Oportunități), Nr. 2023-1-LT01-KA220-SCH-000161306,co-finanțat din fonduri europene, este încadrat în Acțiunea cheie 2Parteneriate de cooperare în domeniul educației școlare. Se derulează în perioada 01.10.2023 - 30.11.2025 și are un grant de 250.000 Euro

Context

Odată cu introducerea Pactului ecologic european, Comisia Europeană a stabilit un plan ambițios pentru a transforma economia Europei și a face din aceasta primul continent neutru din punct de vedere climatic, până în 2050. Una dintre prioritățile planului este conservarea și protejarea mărilor, oceanelor și mediului, într-un mod în care ele să continue să ne susțină în viitor.

Combaterea schimbărilor climatice, precum și promovarea societăților durabile necesită, printre altele, soluții bazate pe domeniile STEAM/STIAM (Science, Technology, Engineering, Art, and Mathematics/Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă, Matematică).

În acest context, Consorțiul partener a dezvoltat un proiect care abordează una dintre problemele de mediu stringente - poluarea apei cu poluanți vizibili și invizibili (dizolvați) și oferă soluții inovatoare pentru cercetarea calității apei și colectarea deșeurilor.

Acest concept oferă o abordare multidisciplinară, practică, colaborativă și reală, pentru consolidarea competențelor STEAM, care sunt esențiale pentru succesul în secolul XXI. Prin implicarea în proiect, elevii vor fi capabili să dezvolte o gamă largă de competențe, relevante pentru viitoarele lor cariere.

Echipe de elevi, de 13-19 ani, vor construi și utiliza bărci radio-controlate pentru colectarea datelor, completate cu senzori pentru măsurarea parametrilor apei, prindere mecanică pentru ridicarea gunoiului și un container pentru colectarea probelor de apă. Procesul de învățare va implica o varietate de sarcini de inginerie. Elevii și profesorii vor participa la activități de formare și dezvoltare a competențelor, bazate pe o metodologie inovatoare, foarte adaptabilă și transferabilă, care va fi inițiată, pilotată și diseminată părților interesate, ca rezultat major al proiectului.

Obiective și rezultate planificate

  1. Dezvoltarea unei metodologii inovatoare pentru implementarea cercetării ecosistemelor acvatice efectuate de bărci robotizate. Datorită activităților asociate acestui obiectiv, vor fi produse 2 versiuni de materiale metodologice.
    Versiunea pilot va fi implementată în 5 școli. Versiunea finală va fi actualizată, pe baza feedback-ului primit de la elevii și profesorii grupului pilot. Acesta va acoperi cel puțin 48 de ore de studiu în clasă și pe teren. Materialele dezvoltate vor cuprinde un ghid pentru profesori, prezentări care vor fi folosite în clasă, materiale didactice și alte resurse. Vor fi publicate două rapoarte de cercetare, precum și instrumentele de cercetare, care vor deveni parte a instrumentelor de evaluare a dezvoltării competențelor pentru viitorii utilizatori.
  1. Asigurarea dezvoltării competențelor profesorilor, ca actori cheie în implementarea și durabilitatea metodologiilor produse în organizațiile partenere și nu numai. Cel puțin 30 de profesori din organizațiile partenere își vor dezvolta competențele prin instruire și implementarea cursului pilot. Profesorii vor obține noi cunoștințe legate de elementele specifice ale metodologiei produse și vor obține perspective în aplicarea pedagogiilor inovatoare, centrate pe elev. Alți cel puțin 120 de profesori din organizații non-partenere vor fi introduși în metodologie.
  2. Implicarea elevilor, cu vârste între 13 și 19 ani, în activități tehnologice inovatoare, pentru a le stimula creativitatea, a dezvolta abilități tehnologice, personale și sociale și pentru a spori interesul pentru STEAM. Cel puțin 300 de elevi din grupul țintă vor finaliza un curs pilot de 48 de ore. Ei vor dobândi cunoștințe multidisciplinare și abilități importante personale, interpersonale și de comunicare. Echipe de elevi vor construi cel puțin 60 de bărci și vor efectua cercetări pe cel puțin 15 tipuri de ape naturale (râuri, lacuri, iazuri, mări) din 4 țări. Rezultatele cercetării vor indica impactul cursului asupra dezvoltării competențelor și vor oferi perspective utile asupra îmbunătățirii metodologiei. Din grupul pilot, 25 de elevi își vor valida cunoștințele și abilitățile dobândite pe durata cursului pilot în cadrul unui hackathon internațional.
  3. Maximizarea diseminării rezultatelor proiectului către grupurile țintă la nivel local, regional, național și european și în diferite sectoare (educație formală și non-formală, industrie etc.). Versiunile pilot ale materialelor vor fi traduse în limbile naționale (lituaniană, română, italiană și estonă) și în limbile minorităților naționale (rusă și poloneză). Adaptarea metodologiei la curriculum-ul național va permite o integrare mai ușoară în procesul educațional, în timp ce adaptarea pentru educația non-formală va oferi posibilități de a aduce beneficii unui grup mai mare de elevi.
  4. Asigurarea atingerii rezultatelor așteptate ale proiectului, în parametrii de timp, calitate și resurse prevăzuți de acordul de finanțare.
Parteneri de proiect:
  • VšĮ Robotikos mokykla (Școală de Robotică), Vilnius, Lituania – coordonator de proiect
  • Colegiul Tehnic ”Gheorghe Asachi” Botoșani, Botoșani, Romania
  • Instituto Technico Technologico ETTORE MAJORANA, Milazzo, Sicilia, Italia
  • Kuressaare Nooruse Kool (Școală gimnazială cu 12 clase), Kuressaare, Estonia
  • Vilniaus Joachimo Lelevelio INŽINERIJOS GIMNAZIJA (Liceu tehnologic), Vilnius, Lituania

sailtunities partner logos web

SailTUnities Logo web

Accesări: 130