Proiectul Erasmus+ Folosirea eficientă a flashcard-urilor pentru activarea cunoștințelor din memorie în învățare - realizări și reflexii de final

Realizări și reflecții: Încheierea proiectului FLASH-RET
Timpul zboară! După 16 luni de muncă, învățare și colaborare, suntem încântați să împărtășim rezultatele proiectului FLASH-RET. Această inițiativă Erasmus+ a reunit Asociația Aprendizaje Activo (Spania), Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” (România) și Școala Internațională Lodz (Polonia) pentru a explora și implementa utilizarea eficientă a flashcardurilor ca strategie în cadrul practicii de recuperare.
Practica de recuperare este o strategie de învățare bazată pe dovezi care implică reamintirea activă a informațiilor. Această abordare îmbunătățește păstrarea cunoștințelor, gândirea critică și performanța academică. Cu FLASH-RET, ne-am propus să integrăm această strategie în sălile de clasă din Europa.
Călătoria FLASH-RET
Proiectul a început cu dezvoltarea unui manual cuprinzător care combină teoria și practica. Această resursă include ghiduri pas cu pas, strategii de incluziune și exemple concrete pentru a ajuta educatorii să folosească în mod eficient cardurile. Datorită contribuțiilor profesorilor și experților, manualul se adresează diverselor nevoi educaționale. Îl puteți descărca de AICI.
În continuare, am organizat sesiuni de formare a profesorilor în România și Polonia. Aceste sesiuni au oferit instrumente practice pentru educatorii din aceste școli pentru a include flashcarduri în lecțiile lor. Cadrele didactice au contribuit, de asemenea, la evaluarea primei versiuni a manualului, asigurându-se că răspunde nevoilor reale ale sălilor de clasă. Puteți accesa materialele de instruire urmând ACEST LINK.
A treia fază s-a concentrat pe proiecte-pilot cu profesori, în care educatorii au aplicat tehnici de practică de recuperare folosind flashcarduri. Această experiență practică ne-a permis să perfecționăm strategiile pe baza feedback-ului atât din partea profesorilor, cât și a elevilor. În plus, au fost create două videoclipuri inspiratoare pentru a prezenta poveștile de succes ale acestor tehnici în acțiune. Le puteți viziona AICI. Toți profesorii și elevii implicați în aceste experiențe au fost încântați să descopere numeroasele moduri în care flashcardurile pot îmbunătăți învățarea.
În cele din urmă, în ultimele luni, am dezvoltat materiale de înaltă calitate, inclusiv șabloane editabile și seturi de flashcarduri gata de utilizat. Suntem încântați să prezentăm în sfârșit aceste resurse, care sunt concepute pentru diferite vârste, materii și studenți cu nevoi diverse, asigurând incluziunea și versatilitatea. Le puteți descărca de AICI.
Pentru a îmbunătăți accesibilitatea, toate resursele sunt subtitrate sau disponibile în engleză, spaniolă, poloneză și română.
Puterea colaborării europene
Dorim să subliniem unul dintre cele mai pline de satisfacții aspecte ale FLASH-RET: colaborarea între parteneri. Împărtășirea cunoștințelor și adaptarea strategiilor în diferite țări nu numai că a îmbogățit resursele proiectului și și-a extins impactul, dar a adus beneficii profunde tuturor celor care au lucrat la el. Acest efort transnațional întruchipează spiritul Erasmus+ și subliniază importanța unirii forțelor pentru îmbunătățirea educației.
Sperăm că aceste resurse îi inspiră pe profesori și pe elevi să adopte utilizarea flashcardurilor și a practicilor de recuperare. Mulțumim din inimă Erasmus+ pentru finanțarea acestei inițiative și tuturor celor implicați pentru entuziasm, expertiză și angajament. Împreună, am făcut un pas semnificativ către experiențe de învățare mai eficiente pentru toți.
DECLINAREA RESPONSABILITĂȚII
DECLARAȚIE:
Acest proiect (EFFECTIVE USE OF FLASHCARDS FOR RETRIEVAL PRACTICE) este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Producerea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, “GHEORGHE ASACHI” TECHNICAL COLLEGE and LODZ SCHOOL), iar Comisia nu poate fi făcută responsabilă pentru nicio utilizare a informațiilor conținute în aceasta.
Proiectul Erasmus+ Utilizarea eficientă a flash-cardurilor la clasă - manual

Folosirea eficientă a flashcard-urilor pentru activarea cunoștințelor din memorie în învățare
Un manual despre utilizarea flashcard-urilor în clasă este acum disponibil!
Proiectul Erasmus+ Folosirea eficientă a flashcard-urilor pentru practica de recuperare (FLASH-RET) - eveniment online
Alăturați-vă nouă la evenimentul online FLASH-RET pe 17 octombrie la ora 17:00 (ora CET)
Suntem încântați să invităm familiile, elevii, profesorii și toate instituțiile interesate din domeniul educației la evenimentul oficial al proiectului Erasmus+ „Utilizarea eficientă a flash-cardurilor pentru practica de recuperare” (FLASH-RET). Acest eveniment online va avea loc în conformitate cu Zilele Erasmus pe 17 octombrie la ora 17:00 (ora CET) și îi încurajăm pe toți să participe și să afle mai multe despre această inițiativă
inovatoare.
Proiectul Erasmus+ Folosirea eficientă a flashcard-urilor pentru activarea cunoștințelor din memorie în învățare-instruiri finalizate

Sesiunile de instruire și pilotarea din proiectul FLASH-RET în școlile din țările partenere sunt finalizate!
Proiectul Erasmus+ Folosirea eficientă a flashcard-urilor pentru activarea cunoștințelor din memorie în învățare

Folosirea eficientă a flashcard-urilor pentru activarea cunoștințelor din memorie în învățare
Vă este cunoscut termenul de RETREIVAL PRACTICE (activare a cunoștințelor din memorie în învățare)?
RETREIVAL PRACTICE este o strategie de învățare eficientă, având la bază numeroase dovezi științifice, care se concentrează pe activarea informațiilor din memorie și crearea unei învățări mai profunde, mai puternice și mai active. Prin acest proiect intenționăm să creștem utilizarea acestei metode prin folosirea flashcard-urilor ca instrument de învățare.
Colegiul Tehnic “Gheorghe Asachi” Botoșani are privilegiul de a fi partener în proiectul FLASH-RET coordonat de Asociación Aprendizaje Activo (Asociația de Învățare Activă), Madrid, Spania și alături de încă un partener din Lodz, Polonia, Lodz International Primary School of Innovative Education (Școala Internațională Primară de Educație Inovativă).
Obiectivul nostru principal
Îmbunătățirea rezultatelor învățării și promovarea învățării active prin abilitarea profesorilor și a elevilor să folosească eficient flashcard-urile.
Cum?
Folosind activarea cunoștințelor și puterea flashcard-urilor, acest proiect își propune să dezvolte strategii de învățare pe baza dovezilor obținute în clasele din Europa.
Planul nostru se axează pe activități practice și eficiente:
- Crearea unui ghid complex care conține fișiere video și idei de aplicații pe baza celor mai recente studii în domeniu.
- Activități de formare pentru profesori. Scopul nostru este să integrăm flashcard-urile în activitatea zilnică la clasă.
- Desfășurarea de activități de pilotare.
- Pregătirea resurselor ca exemple de bune practici și a unui set de modele pentru diferite obiecte de studiu.
- Diseminare: evenimente, postări pe blog, informări, rețele de socializare, etc
Cei interesați de progresul proiectului nostru, sunt invitați să acceseze următorul link și să se înregistreze pentru buletinul informativ periodic. După înregistrare veți primi informații actualizate despre proiect, veți avea posibilitatea de a participa la sesiunile de formare și veți fi primii care se vor bucura de rezultate. Suntem nerăbdători să vă urăm bun venit în comunitatea noastră pentru a colabora la îmbunătățirea educației pentru toți. Vă mulțumim pentru atenția și interesul dumneavoastră față de FLESH-RET.
Click AICI pentru a primi newsletter-ul.
DECLARAȚIE:
Acest proiect (EFFECTIVE USE OF FLASHCARDS FOR RETRIEVAL PRACTICE) este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Producerea acestei publicații nu constituie o aprobare a conținutului, care reflectă doar opiniile autorilor (ASOCIACIÓN APRENDIZAJE ACTIVO, “GHEORGHE ASACHI” TECHNICAL COLLEGE and LODZ SCHOOL), iar Comisia nu poate fi făcută responsabilă pentru nicio utilizare a informațiilor conținute în aceasta.

